Podnikatelský institut PYRAMIDA, s.r.o.

Text vpravo

Hlavní text



B/ Koučink


Koučování chápeme jako nedirektivní podporu a pomoc ve firemním kontextu. Jeho cílem je inspirace a doprovázení na cestě za stanovenými cíli. Program zahrnuje reflexi aktuální situace a existujících překážek a těžkostí, vede k jejich řešení a podněcuje k dalšímu osobnímu rozvoji. Představuje vysoce efektivní způsob jak rozvinout v krátkém časovém období potřebné interpersonáolní, manažerské, obchodní a další dovednosti.

Koučování poskytujeme v českém, slovenském a anglickém jazyce.


  • Koučování je proces spolupráce kouče s adeptem (manažerem), zaměřený na hledání optimálních řešení, identifikaci problémů, nalezení nových pohledů a vazeb a alternativních variant řešení. Metoda koučování ujasňuje adeptovi způsob řešení, vede jej k přijetí rozhodnutí, stanovení závěrů, návrhu postupu nebo způsobu realizace rozhodnutí.
  • Kouč používá především speciální postupy v koučování, klade otázky k řešenému problému či projednávané tematice. Kouč nabízí možnost pohlédnout na problém z jiného úhlu a najít jeho vazby a souvislosti. Koučovaný se zamýšlí nad řešením, vazbami, dopady řešení apod. Kouč také předkládá svůj pohled na řešený problém a podporuje nalezení dalších řešení.
  • Kouč je zcela nestranný a nezaujatý a tento přístup umožňuje nalézat nová nebo efektivnější řešení.
  • Výstupem koučování je nalezení řešení, stanovení akčního plánu účastníka, zformulování postupu, cílů a úkolů.
  • Na prvním setkání si vyjasní kouč s manažerem proces spolupráce, oblasti - témata pro koučování a časový harmonogram. Tématy koučování jsou obvykle oblasti vztahující se k řízení společnosti, vedení pracovníkům, strategiím, řešení konkrétních postupů, resp. k osobnímu či profesnímu růstu koučovaného.
  • V praxi je ověřený přínos koučování při řešení strategických (dlouhodobějších) otázek a také pro zvládání operativních (krátkodových) problémů.
  • Díky neustálé interaktivitě proces koučování přizpůsobujeme okamžitým potřebám a dochází tak až k zautomatizování přenosu potřebných dovedností do každodenního praktického využití. Kouč bezprostředně reaguje na případné nedostatky a problémy koučovaného s implementací.
  • Proces koučování je vhodný především při potřebě prohloubení specifických manažerských a dalších dovedností k získání kompetencí.

KOUČOVÁNÍ JE ŽÁDOUCÍ KDYŽ:

  • Manažer cítí, že je někde prostor něco zlepšit, ale není schopen sám definovat, co konkrétně je zapotřebí změnit.
  • Manažer ví, co je potřeba zlepšit, ale z mnoha důvodů neví jak na to.
  • Manažer ví, co a jak má udělat, dokonce to již procvičil v různých trénincích. V běžných pracovních situacích však nedovede získané dovednosti a poznatky efektivně aplikovat.
  • Manažer cítí, že je vše v pořádku a vedení je spokojeno s jeho výkony. Patří však k optimistům, kteří vědí, že vždy lze něco zlepšit, a že někdo "z venku" mu pomůže definovat nové cíle a cesty a podpoří jej, aby svých cílů také dosáhl.

CO ZÍSKÁTE:

  • Budete lépe připraveni na plnění náročných pracovních úkolů.
  • Lepší dovednosti v řízení a vedení týmů a v dalších vybraných oblastech.
  • Program a tempo, které vyhovuje vašim individuálním potřebám.
  • Nové způsoby myšlení a nové formy práce.
  • Hlubší znalosti a dovednosti v oblasti managementu a dalších, přesně doplňující případné konkrétní individuální mezery.
  • Umění jednat a vyjednávat.
  • Dovednosti řešit specifické problémy vaší firmy.

NEJČASTĚJŠÍ CÍLE KOUČINKU:

  • Srozumitelně a účinně komunikovat a spolupracovat s ostatními pracovníky.
  • Tvořit a vést skutečně efektivní pracovní týmy.
  • Organizovat a vést vlastní rozvoj a kariéru.
  • Umět řídit a motivovat sebe a druhé.
  • Být vnitřně nezávislou a samostatnou osobností.
  • Zvládat systemické myšlení a jeho uplatnění ve firemní praxi (manažerské, řídící a obchodní).
  • Podporovat řešení problémů v týmu.
  • Umět korigovat neefektivní přístupy.
  • Uplatňovat individuální a skupinové poradenství.

MOŽNOSTI KOUČOVÁNÍ:

  • Domluvený cyklus koučovacích setkání
  • "On the job coaching"
  • Koučovací "lekce" mimo reálné situace
  • Kombinace obou typů
  • Koučování malých skupin (2-3 pracovníci)

VÝHODY EXTERNÍHO KOUČE:

  • Má možnost posuzovat s nadhledem koučované i jejich pracovní prostředí.
  • Není emotivně vtažen do řešené problematiky a pracovních situací.
  • Není zatažen do vztahů na pracovišti a může se soustředit na to, aby pomohl bez ohledu na zvykově omezující okolnosti.
  • Má možnosti srovnávat s diametrálně odlišnými situacemi a tím pomoci koučovaným objevit možnosti, teré by je jinak aktuálně nenapadly.
Tým zkušených koučů Podnikatelského institutu PYRAMIDA, s.r.o. dlouhodobě koučuje členy managementu mnoha významných společností, např.: Renault Trucks ČR, s.r.o.; I.D.C. Praha, a.s.; Protherm Production, s.r.o.; Halla Plus, s.r.o.; FCC - První projekční a stavební, a.s.; Antalis, s.r.o.; Bohemia Cargo, s.r.o.; Galerie hl. města Prahy, Tesco Stores ČR, a.s.; Centrum Holdings, s.r.o.; Hennlich Industrietechnik, spol. s r.o.; Gumotex, a.s.; X-Trade Brokers DM SA; Bayer HealthCare; Klimak, s.r.o.; ING REIM CE a dalších.




Patička stránky

Copyright © 2008 PYRAMIDA, všechna práva vyhrazena
omnet webdesign 2008 
www.omnet.cz