Hlavní text
B/ Koučink
Koučování chápeme jako nedirektivní podporu a pomoc ve firemním kontextu. Jeho cílem je inspirace a doprovázení na cestě za stanovenými cíli. Program zahrnuje reflexi aktuální situace a existujících překážek a těžkostí, vede k jejich řešení a podněcuje k dalšímu osobnímu rozvoji. Představuje vysoce efektivní způsob jak rozvinout v krátkém časovém období potřebné interpersonáolní, manažerské, obchodní a další dovednosti.
Koučování poskytujeme v českém, slovenském a anglickém jazyce.
- Koučování je proces spolupráce kouče s adeptem (manažerem), zaměřený na hledání optimálních řešení, identifikaci problémů, nalezení nových pohledů a vazeb a alternativních variant řešení. Metoda koučování ujasňuje adeptovi způsob řešení, vede jej k přijetí rozhodnutí, stanovení závěrů, návrhu postupu nebo způsobu realizace rozhodnutí.
- Kouč používá především speciální postupy v koučování, klade otázky k řešenému problému či projednávané tematice. Kouč nabízí možnost pohlédnout na problém z jiného úhlu a najít jeho vazby a souvislosti. Koučovaný se zamýšlí nad řešením, vazbami, dopady řešení apod. Kouč také předkládá svůj pohled na řešený problém a podporuje nalezení dalších řešení.
- Kouč je zcela nestranný a nezaujatý a tento přístup umožňuje nalézat nová nebo efektivnější řešení.
- Výstupem koučování je nalezení řešení, stanovení akčního plánu účastníka, zformulování postupu, cílů a úkolů.
- Na prvním setkání si vyjasní kouč s manažerem proces spolupráce, oblasti - témata pro koučování a časový harmonogram. Tématy koučování jsou obvykle oblasti vztahující se k řízení společnosti, vedení pracovníkům, strategiím, řešení konkrétních postupů, resp. k osobnímu či profesnímu růstu koučovaného.
- V praxi je ověřený přínos koučování při řešení strategických (dlouhodobějších) otázek a také pro zvládání operativních (krátkodových) problémů.
- Díky neustálé interaktivitě proces koučování přizpůsobujeme okamžitým potřebám a dochází tak až k zautomatizování přenosu potřebných dovedností do každodenního praktického využití. Kouč bezprostředně reaguje na případné nedostatky a problémy koučovaného s implementací.
- Proces koučování je vhodný především při potřebě prohloubení specifických manažerských a dalších dovedností k získání kompetencí.
KOUČOVÁNÍ JE ŽÁDOUCÍ KDYŽ:
- Manažer cítí, že je někde prostor něco zlepšit, ale není schopen sám definovat, co konkrétně je zapotřebí změnit.
- Manažer ví, co je potřeba zlepšit, ale z mnoha důvodů neví jak na to.
- Manažer ví, co a jak má udělat, dokonce to již procvičil v různých trénincích. V běžných pracovních situacích však nedovede získané dovednosti a poznatky efektivně aplikovat.
- Manažer cítí, že je vše v pořádku a vedení je spokojeno s jeho výkony. Patří však k optimistům, kteří vědí, že vždy lze něco zlepšit, a že někdo "z venku" mu pomůže definovat nové cíle a cesty a podpoří jej, aby svých cílů také dosáhl.
CO ZÍSKÁTE:
- Budete lépe připraveni na plnění náročných pracovních úkolů.
- Lepší dovednosti v řízení a vedení týmů a v dalších vybraných oblastech.
- Program a tempo, které vyhovuje vašim individuálním potřebám.
- Nové způsoby myšlení a nové formy práce.
- Hlubší znalosti a dovednosti v oblasti managementu a dalších, přesně doplňující případné konkrétní individuální mezery.
- Umění jednat a vyjednávat.
- Dovednosti řešit specifické problémy vaší firmy.
NEJČASTĚJŠÍ CÍLE KOUČINKU:
- Srozumitelně a účinně komunikovat a spolupracovat s ostatními pracovníky.
- Tvořit a vést skutečně efektivní pracovní týmy.
- Organizovat a vést vlastní rozvoj a kariéru.
- Umět řídit a motivovat sebe a druhé.
- Být vnitřně nezávislou a samostatnou osobností.
- Zvládat systemické myšlení a jeho uplatnění ve firemní praxi (manažerské, řídící a obchodní).
- Podporovat řešení problémů v týmu.
- Umět korigovat neefektivní přístupy.
- Uplatňovat individuální a skupinové poradenství.
MOŽNOSTI KOUČOVÁNÍ:
- Domluvený cyklus koučovacích setkání
- "On the job coaching"
- Koučovací "lekce" mimo reálné situace
- Kombinace obou typů
- Koučování malých skupin (2-3 pracovníci)
VÝHODY EXTERNÍHO KOUČE:
- Má možnost posuzovat s nadhledem koučované i jejich pracovní prostředí.
- Není emotivně vtažen do řešené problematiky a pracovních situací.
- Není zatažen do vztahů na pracovišti a může se soustředit na to, aby pomohl bez ohledu na zvykově omezující okolnosti.
- Má možnosti srovnávat s diametrálně odlišnými situacemi a tím pomoci koučovaným objevit možnosti, teré by je jinak aktuálně nenapadly.
Tým zkušených koučů Podnikatelského institutu PYRAMIDA, s.r.o. dlouhodobě koučuje členy managementu mnoha významných společností, např.: Renault Trucks ČR, s.r.o.; I.D.C. Praha, a.s.; Protherm Production, s.r.o.; Halla Plus, s.r.o.; FCC - První projekční a stavební, a.s.; Antalis, s.r.o.; Bohemia Cargo, s.r.o.; Galerie hl. města Prahy, Tesco Stores ČR, a.s.; Centrum Holdings, s.r.o.; Hennlich Industrietechnik, spol. s r.o.; Gumotex, a.s.; X-Trade Brokers DM SA; Bayer HealthCare; Klimak, s.r.o.; ING REIM CE a dalších.